Avainsana: 1300 hakua /kk – Vaikea

Tässä projektissa saavutettiin haluttu tulos jo kuukaudessa, vaikka avainsana oli keskivaikea/vaikea. Projektin nettisivut ovat talousalalta, jossa kilpailu on äärimmäisen kovaa lähes jokaisessa termissä.

Kuten lähes jokaisessa projektissa, aloitimme hakusanojen analysoinnilla. Pyrimme löytämään eniten haetun sekä kilpailultaan heikoimman hakulausekkeen. Tässä tapauksessa löysimme hakusanan, jota haetaan tarkasti 1300 kertaa kuukaudessa. Tarkka määritelmä tarkoittaa vain juuri kyseistä hakulauseketta, eikä juurikaan muunnoksia kyseisestä hausta. Samankaltaisia tai synonyymejä sisältäviä hakuja on yleensä huomattavasti enemmän, mutta käytämme analysoinnissa systemaattisesti mittarina tarkkoja hakuja.

Hakusana itsessään sisälsi kaksi erillistä sanaa ja analysointimme mukaan kilpailu etusivulla oli keskivaikeaa tai vaikeaa. Liikkeelle lähdimme sivuston tarkastuksesta. Kävimme läpi eri vaikuttavat elementit sekä teimme muutoksia sisältöön sekä osoiterakenteeseen. Valitettavasti emme voi mennä sen tarkempiin yksityiskohtiin sisäisen, tai varsinkaan ulkoisen optimoinnin suhteen, jotta asiakkaamme anonymiteetti säilyisi. Pidämme myös omat strategiamme piilossa, jotta ne toimivat myös jatkossa.

Niinkuin graafista huomaa, aluksi sivuston rankingit putosivat hieman, mikä on erittäin tavallista – niin kutsuttu ”Google tanssi”, jonka aikana sivuston sijoitus vaihtelee suuntaan tai toiseen, ennenkö se asettuu paikoilleen. Saavutimme erinomaisia tuloksia jo hieman alle kuukaudessa ja tämän jälkeen sijoitus on pysynyt ensimmäisenä. Erittäin onnistunut optimointikampanja, jolla saavutettiin halutut tulokset pienessä ajassa. Parhaimmillaan optimointi sujuu näin yksinkertaisesti ja ”helponoloisesti” – yleensä asioiden eteen joudutaan kuitenkin näkemään enemmän aikaa ja vaivaa.